Rabu, Februari 16, 2011

Majlis Penamaan Calon JPP 2011

Pada hari ini, jam 2.30 petang telah diadakan Majlis Penamaan Calon bagi Jawatankuasa Perwakilan Pelajar (JPP) bagi tahun 2011. Majlis ini diadakan di Kafe Sayyidatina Aishah di hadapan bilik gerakan JPP.

Unit kami telah sepakat sebulat suara untuk menghantar dua orang wakil, iaitu Muhammad Afnan bin Tumiran dan Wan Ajrina binti Wan Ahmad. Keputusan ini telah diperoleh setelah beberapa kali proses mengundi, serta tidak lupa istikharah dan doa kepada Yang Maha Mengetahui bagi membimbing kami dalam membuat keputusan.


Afnan bersama pencadang dan penyokongnya, Syahid dan Alimie.




Ajrina bersama pencadang dan penyokongnya, Hafiz dan Janna.


Walaupun ini hanyalah satu langkah yang mudah dan baru satu langkah pertama dalam membentuk wakil JPP, namun begitu, langkah pertama inilah yang paling penting dalam menentukan hari esok. Ini kerana, langkah inilah yang menghasilkan insan yang bernama pemimpim dalam mendukung amanah daripada Allah SWT. Perlu diingatkan, jangan dipandang enteng mana-mana jawatan dan tanggungjawab yang sedang dan akan kita sandang. Ini kerana, kebaikan dan kejahatan itu pastilah akan dihitung di hari akhir nanti walaupun nilainya sekecil zarah yang maha halus. Dan ingatlah juga, tanggungjawab dan amanah ini sangatlah berat bagi seseorang itu untuk menjalankannya. Mintalah petunjuk daripada Allah, usah tinggalkan istikharah dan berdirilah di bumi yang nyata.

Bagi yang dipimpin, berilah sokongan padu anda pada pemimpin, selagi mana dia tidak melanggar mana-mana syariat yang telah ditetapkan oleh Allah. Bantulah rakan-rakan anda yang pastinya akan banyak ketinggalan dalam kelas, faham akan kesibukan mereka, dan tegurlah mereka dengan baik sekiranya terdapat perkara-perkara yang tidak menyenangkan berlaku. Janganlah tinggalkan mereka terkontang-kanting di saat mereka sangat memerlukan kita.

Akhir kata, selamat berjaya kami ucapkan kepada Afnan dan Ajrina, dan juga semua yang akan bertanding dalam merebut kerusi dalam Jawatankuasa Perwakilan Pelajar.

2 ulasan:

rosesmiza berkata...

moga2 sume brjalan lncar

Tanpa Nama berkata...

Insya Allah (^_^)